Мої уроки

 РОЗРОБКИ УРОКІВ
         з теми:
«Слово. Значення слова» 3 клас




ТЕМА.Практичне уявлення про омоніми без уживання терміну (слова, які звучать і пишуться однаково, але мають різні значення).
МЕТА: ознайомити дітей зі словами, які звучать і пишуться однаково; вчити практично виявляти в тексті такі слова, без уживання термінів (омофони-коса дівчини і знаряддя праці; омоформи – моя мати, мати книжку; омографи- книжкú і кнúжки) розвивати мовлення, інтерес до мови, до лексичних значень слів; виховувати уважність ,спостережливість, культуру мовлення.
Тип уроку: засвоєння нових знань.
ОБЛАДНАННЯ: мовний матеріал, презентація до уроку(Додаток А), скринька з завданнями, картки з завданнями.
                                               ХІД  УРОКУ
І. Організація класу, створення емоційного настрою.(Слайд 2)
- Діти, з яким настроєм ви прийшли на урок?
- Я бажаю вам, щоб гарний настрій допоміг вам працювати і не залишив вас до кінця уроку.
                                  Усміхнися всім навколо:        
                            Небу, сонцю, квітам, людям.                                                                                                                                                                                                         
                            І тоді, обовязково,                                
                            День тобі веселим буде! (А.Костецький)
 II.Актуалізація опорних знань учнів.
      1.Вправа «мозковий штурм» (Слайд 3)
     -   Які слова за значенням вивчили ви на попередніх уроках? (слова з прямим і переносним значенням; слова, що мають кілька значень) 
     -   Наведіть приклади словосполучень, в яких слова вжиті в переносному значенні.                                                                                                                                                      
       2.Гра «Так-ні». Робота в парах.( Слайд 4-6)
     - Із запропонованих слів вибрати багатозначні.                               
 Півники,чорнобривці,лисички,калина,мова,вушко,дятел,ручка,корінь,зайчик.                
-Доведіть,що вони багатозначні.                       
ІІІ.Мотивація навчальної діяльності учнів.                     
      1.Каліграфічна хвилинка.(Слайд 7)
       - Прочитайте зашифровану загадку.
- Яка орфограма в цьому слові?
- Яку букву, на вашу думку, ми запишемо сьогодні на хвилинці каліграфії?
Запис букви „ї”, буквосполучення „їж”, слова „їжак”.
- Що цікавого ви знаєте про їжаків?
2.Робота над загадкою.(Слайд 8)
- Прочитайте ще раз мовчки загадку, запишіть її з пям’яті.
- Знайдіть в загадці слово, що вказує на дію предмета.(Шию)
- Тепер складіть з цим словом речення, щоб воно вказувало на назву предмета.
(Вранці мию руки, шию.)
- Порівняйте звучання та написання цих слів. Зробіть висновок.
IV.Повідомлення теми та мети уроку. (Слайд 9)
-Сьогодні на уроці ви дізнаєтесь про слова, які звучать і пишуться однаково, але мають різні значення. Навчитесь виявляти в тексті такі слова. Послухайте вірш і скажіть про що йде мова.
              Є такі слова на світі,
              Схожі, як близнята-діти.
              Слово чуєш, а не знаєш,
              що це слово означає.
              Якщо хочеш зміст узнати,
              треба речення складати:
              Косу дівчина плете,
              на косі трава росте,
              пляж найкращий на косі,
              поки ще трава в росі
              із косою йде на косу
              хлопець той, що сіно косить.
V. Усвідомлення учнями нового навчального матеріалу.    
1. Вправа 117. «Мікрофон»(Слайд 10)
- Поясніть, що означають виділені слова в кожному реченні?
- Чи можна зрозуміти конкретне значення цих слів без сполучення з іншими словами?
1.Мої два брати – відмінники. Я буду брати з них приклад.2.Сорока сидить на березі. На березі пасеться близько сорока гусей.3.За місяць школярі зібрали багато жолудів. Зійшов ясний місяць і освітив долину.                    
2.Читання правила в підручнику. (Слайд 11)                                                             -Перевірте правильність своїх думок, прочитавши правило на сторінці 57. Візьміть до уваги! У нашій мові є слова, які звучать і пишуться однаково, але значення мають зовсім різне. Їх значення можна зрозуміти тільки в сполученні з іншими словами. Наприклад: шию сорочку і мию шию.
3. Робота над усвідомленням правила. (Слайд 12)                                                                       - Складіть речення зі словом „мати” (хто?).
- Порівняйте його значення із значенням слова „мати” у другому реченні (що робити?)
- Чи однакові ці слова за лексичним значенням? Доведіть.
- Отже, ці слова однакові за звучанням, але різні за лексичним значенням.
4.Добір нових прикладів для ілюстрування правила. Вправа «Навчаючи-вчуся».
          Дуже злий, злий мені ;три дівчини, три сильно; гостра коса, руса коса;        
моя мати-мати книжку.
5. Прочитайте вірш, записаний на дошці. Правильно поставте наголос у підкреслених словах.Що вони означають?
   Мешкає в дереві наша Сова,
   Чув я від неї кумедні слова:
   «Замок замкнула я на замок,
    Дощик пішов і замок мій замок.
    В замок не втраплю – заіржавів замок,
    Бо він під дощиком замок.
    (Зáмок-замóк)
-Як бачимо, це слова, які однаково пишуться, але неоднаково читаються. 6.Робота над омографами. (Слайд 13)                                                                                         
-Ознаками розрізнення є наголос. Наприклад: рýки (мн.) – рукú (одн.), книжкú (мн.) – кнúжки (одн.). Спробуємо скласти речення.
   Наприклад. Назар приніс цікаві книжки. У Тетянки немає книжки.
7.Вправа 118
- Слова, які звучать однаково часто використовуються в жартівливих віршах - каламбурах. Каламбур-жарт, в основі якого лежить використання однакових, або подібних за звучанням, але різних за лексичним значенням слів. Такі каламбури ми з вами прочитаємо, виконуючи вправу 118
   - Знайдіть слова, які звучать і пишуться однаково. Поясніть, що означає кожне з них.
Яким ключем не можна відімкнути двері? Які лисички не є грибами? Яку косу не заплетеш? Яким краном вантаж не підіймеш?
8.Фізкультхвилинка (Слайд 14)
Хомка - хомка, хом ’ячок,
Посмугований бочок.
Хомка раненько встає,
Щічки миє,
Шию тре.
Підмітає хомка хатку і виходить на зарядку.
VI.Осмислення нових знань у процесі практичної діяльності.
1. Робота в парах «Обличчям до обличчя». (Слайд 15-16)
- А зараз у парах спробуйте самостійно скласти речення, в яких слова, що звучать і пишуться однаково, мали б різне значення.Слово, з яким будете складати речення, дістаньте з чарівної скриньки, яка стоїть у вас на парті.(Додаток Б)
Слова, що пропонуються учням:
Бал (оцінка, дитячий бал з танцями).
Бабка (страва, хижа комаха з прозорими крилами).
Ласка (доброзичливе ставлення, хижа тварина).
Бокс (вид спорту, вид чоловічої зачіски).
2. Перевірка виконання роботи в парах.
3. Запис кращих речень.
4. Самостійна робота (різнорівнева). (Слайд 17-19)
(1 група – низький рівень, картки з; 
2 група – середній рівень -; 
3 група – високий рівень -        ).Картки(Додаток В)
                         
   Спишіть. Підкресліть слова, які звучать і пишуться однаково, але мають різне значення.
      
           Косу дівчина плете, на косі трава росте.
   Пляж найкращий на косі, поки ще трава в росі.
    Із косою йде на косу, хлопець той, що трави косить.


                           Спишіть речення, з виділеними словами
                           складіть речення, щоб слова були вжиті
                           в іншому значенні.
                          Топити в печі. Добре мати багато книжок.
                            
                            Спишіть. Відгадайте загадки. Подумай-
                            те, чи пов’язані загадки і відгадки з
                            словами, що звучать і пишуться
                            однаково? Складіть такі загадки-жарти.

                           •       3 якої байки плаття не пошиєш?
                           •       Який тур не цікавить зоологів?
                           •       Якою косою трави не накосиш?
                                                                                                                               

                                                                                                                                                               
 5.Перевірка самостійної роботи.
        
              фронтальна перевірка.
    VII . Повідомлення домашнього завдання. (Слайд 20)
Вправа 120. Спиши. Виділені слова поділи для переносу.
  VIII. Підсумок уроку. Рефлексія.
- Що нового ви дізнались на уроці? Наведіть приклади слів, що звучать і пишуться однаково.
- Що найбільше сподобалось виконувати?
- Які завдання було виконувати найважче?
Чи справдилися ваші очікування від уроку? Чи все вдалося? Які побажання до наступного уроку?
-Покажіть за допомогою смайлика, з яким настроєм ви залишаєте урок? J    L 












                                                                            
ТЕМА. Спостереження за роллю синонімів у реченні і тексті. Пояснення значення окремих фразеологізмів шляхом добору до них слів-синонімів.
  МЕТА: закріпити в учнів поняття про синоніми, формувати уміння добирати їх до слів, які є різними частинами мови; практично ознайомити з фразеологізмами, навчити пояснювати їх шляхом добору синонімів; розвивати мовлення, збагачувати словниковий запас; виховувати увагу до народних висловів, які роблять наше мовлення багатшим, яскравішим, образнішим.
ТИП УРОКУ: урок формування умінь і навичок.
ОБЛАДНАННЯ: мовний матеріал, завдання для роботи у групах, картки з завданнями,малюнки.
                                          ХІД  УРОКУ
I. Організація класу. Створення емоційного настрою.
                           Наш Єнотик в світлий клас прийшов
                           І приніс до нас веселість і бадьорість.
                             В кожне серце радісно зайшов,
                             Щезли втома, лінь, суворість і розмови.
                             Друзі, плеснемо разом,
                             Посміхнемося гуртом –
                             Навкруги все стане лагідним, приємним.
                             Знов за руки беремось,
                             До роботи візьмемось –
                             І урок стає чудесним, милим, теплим.
-         Я вам бажаю показати свою кмітливість, розум, проявити активність, не втратити гарний настрій.
ІІ.Словникова робота. Робота над помилками.
- Прочитайте вірш (записаний на дошці).
                                 Хто там плаче, хто там плаче-
                                Світлу білого не бачить?
                                То дівчатка сльози ллють.
                               Соня з Танею ревуть.
- Серед слів з орфограмами знайдіть слово, яке означає дію предмета, записане 5 буквами, але має 3 звуки.
- І сьогодні на каліграфічній хвилинці ми напишемо буквосполучення «лл», слово «ллють». Запис буквосполучення, слова «ллють».
- З яким словом вживається дієслово «ллють»?(сльози)
- Запишіть це слово. Яка в ньому орфограма? (написання мякого знака)
- А які у вірші є синоніми? (плачуть, ревуть)
-Запишем ці слова. А яка в них орфограма? (написання мякого знака)
ІІІ. Перевірка домашнього завдання.
-Яку тему ми вивчаємо?
-Які слова називаються синонімами?
1. Вправа «Снігова куля»
- Доберіть синоніми за допомогою методу «Снігова куля».
- Я знаю синонім до слова сміливий – хоробрий (передаю учневі снігову кулю). Учень продовжує: «Я знаю синоніми до слова сміливий – хоробрий, відважний…» (передає наступному учневі снігову кулю, той додає ще один синонім).
   Аналогічно добираємо синоніми до слів сильний, веселий та ін.
2.Перевірка виконання вправи 124
- Прочитайте, якими синонімами замінили словосполучення слів?
- Які вислови більш придатні для художнього мовлення? А які для звичайного - розмовного або наукового?
- Чи можна, наприклад, у прогнозі погоди почути таке: « Завтра хмари будуть плакати. Сонце перестане всміхатися із-за хмари»?
- А де таке можна зустріти?
- Яке значення синонімів у мовленні?
IV. Мотивація навчальної діяльності учнів
1.Вправа «Мозкова атака» (дивляться на дошку)
-Прочитайте текст, знайдіть у ньому помилку. Підберіть заголовок тексту.
    Діти прийшли до шкільного саду. Діти згрібали сухе листя, обрізали гілки, готували дерева до зими. Діти працювали дружно й весело.
- Як можна уникнути цієї помилки?
- Якими словами можна замінити слово діти?
- Що ви можете розповісти про слова учні, школярі?
2.Диктант-загадка. Склади слово з  другої букви кожного словникового слова.
       Осінь, диктант, знання, восени, іній, діти, смородина, диван.
СИНОНІМИ- утворене слово.
V.  Повідомлення теми, мети уроку.
-Отже, тема нашого уроку: «Робота над синонімами. Практичне ознайомлення з фразеологізмами».
Наше завдання:
- закріпити поняття «синоніми»;
- навчитися добирати їх до слів;
- практично ознайомитися з фразеологізмами.
VI.Тренувальні вправи на осмислення знань,умінь,навичок.
1. Робота в парах «Обличчя до обличчя».
Виконання вправи 126.
- Спишіть. Виділені слова замініть синонімами.
     Чисте джерело, чисте небо, чисті руки; свіжий калач, свіжа сорочка, свіжий вітер; суха погода, суха булка, суха постіль.
      Зразок: Чисте джерело-прозоре джерело.
Слова для довідок: прозоре, вимиті, безхмарне; чиста, холодний, сьогоднішній; жарка, невогка, черства.
- Перевірка виконання роботи в парах.
2. Робота в групах.
Технологія «Коло ідей».
  Кожній групі дібрати до поданих слів синоніми. Записати їх за зразком: Думає, міркує, гадає.(Додаток А)
1 група - говорить, будинок.
2 група - сміється, дорога;
3 група - веселі, дітвора;
4  група - відважний, їжа.
Із синонімів однієї групи скласти усно різні речення.
3. Перевірка виконання роботи в групах.
 4. Формулювання висновку.
-Яке ж значення синонімів у мовленні?
5. Робота над фразеологізмами.
- А що таке фразеологізми? Фразеологізми — це образні вислови.
- Запишіть речення, знайдіть і підкресліть у ньому фразеологізми.
                    Хороший майстер завжди старається виконати
свою роботу так, щоб комар носа не підточив.
-Який фразеологізм ви підкреслили? Як ви розумієте його значення?
- А яким синонімом можна замінити цей фразеологізм?
(бездоганно)
- Складіть і запишіть речення з цим словом.
Хороший майстер завжди старається виконати свою роботу бездоганно.
- Порівняйте ці два речення.
- Яке речення вам подобається більше? Чому?
- Яке значення фразеологізмів у мовленні?
6. Фізкультхвилинка
Кожного дня щоранку
Йдемо на зарядку.
Робимо зарядку –
Всі вправи за порядком.
Весело крокуємо:
Раз — два — три - чотири.
Руки вгору підіймаємо:
Раз - два - три - чотири.
Встаємо і присідаємо:
Раз — два - три - чотири.
7. Виконання вправи 127 (колективно)
- Замініть вислови одним словом-синонімом. Складіть речення з одним висловом, а потім - із словом - синонімом.
- Порівняйте, де виразніше висловлено думку.
   Байдики бити-лінуватися; взяти ноги на плечі-побігти; набрати води в рот-замовкнути; викинути з голови-забути; вертітися під ногами-заважати; замилювати очі-обманювати; задирати носа-задаватися; накивати пятами-втекти; розбити глека-посваритися.
VII.Творчі вправи
1.Робота в групах (різнорівнева)Картки(Додаток Б)
        
     ,      З ряду слів, близьких за значенням, доберіть і вставте замість крапок найбільш влучні.
Швидко, скоро, прудко, худко, жваво.
а) ....... прийде весна;
б)  ....... розтане сніг;
в) Білочка  ......  стрибає з гілки на гілку.
г) Хлопчики про щось  ....... розмовляли.
     Замініть виділені слова фразеологізмами.
Марійка так набігалась за день, що за вечерею почала засинати. Вихователька наказала дітям запам’ятати, що не слід близько підходити до криниці. Всі зауваження і поради Дем’яненко слухав неуважно. Оленко, час працювати, годі розмовляти.
Слова для довідок: зарубати собі на носі, краєм вуха, клювати носом, теревені правити.
2.Перевірка виконання творчої роботи.
VIII. Підсумок уроку.
1. Метод «Прес» 
- Ви дуже гарно працювали. Ми любимо і вивчаємо рідну мову. А яка вона ще в нас?(ніжна, мила, світанкова, ясна, чиста, колискова, мелодійна, квітуча, співуча, солов’їна,
барвінкова...)
Доведіть, що українська мова мелодійна і багата.
Я вважаю, що…
Тому, що…
…наприклад…
Отже, …
( В ній багато слів:
слова з прямим і переносним значенням; багатозначні слова; слова, які звучать і пишуться однаково, але мають різні значення; синоніми … )
2.Гра «Добери словечко» (за малюнками).Малюнки(Додаток В)
-Доберіть синоніми до слів за малюнками.                                                                   Прапор (стяг), діти(учні, школярі), дім (хата, будинок), сімя (родина), пароплав(корабель, судно), дзеркало(люстерко).                                                 3. Метод «Незакінчене речення».
- Сьогоднішній урок навчив мене…
ІХ. Завдання додому                                                                                                     Скласти казку про Дощик. Використовувати синоніми.                                         Або виконати вправу 128,стор.61





ТЕМА: Слова, протилежні за значенням(антоніми).
МЕТА: розширити уявлення учнів про антоніми, ознайомити з терміном; формувати вміння добирати антонімічні пари, користуватися ними для образного зіставлення конкретних явищ навколишньої дійсності; розвивати мовлення; виховувати пізнавальний інтерес.
ТИП УРОКУ: комбінований
ОБЛАДНАННЯ: мовний матеріал, емблеми, картки для роботи в групах, малюнки дерев, мікрофон,презентація до уроку(Додаток А).
                                   
                                            ХІД  УРОКУ
I. Організація класу. Створення емоційного настрою. (Слайд 1)
                             Добрий день! В добрий час!
                            Рада, діти, бачить вас!
                            Всі почули ви дзвінок?
                            Він покликав на урок!
                             Подивіться всі на мене,
                             Усміхнулися усі:
                             Всі готові до роботи?
                             Всі бадьорі? Молодці!
-На сьогоднішньому уроці я бажаю вам показати свій розум, проявити активність, не втратити гарний настрій.
II. Перевірка виконання домашнього завдання. (Слайд 3)
- Яку тему ми вивчали на попередньому уроці?
- Які слова називаються синонімами?
- Який синонім ви дібрали до вислову „накивати п’ятами”? (втекти)
„розбити глека”? (посваритися)
„задирати носа”? (задаватись)
III. Каліграфічна хвилинка.(Слайд 4)
- Отже, сьогодні ми повторимо написання букви „ве” із верхнім з’єднанням. Подивіться уважно, як треба правильно писати букву „ве”. (Показ на дошці).
-На сьогоднішньому уроці я бажаю вам показати свій розум, проявити активність, не втратити гарний настрій.
            Рука угору плавно йде,
          Униз рівненько опускається,
          Красиво хвостик закругляється
          І знову вгору трішки піднімається.
- Запишіть одну букву. Порівняйте зі зразком. Зверніть увагу на помилки, які ви допустили. Напишіть каліграфічно ще дві букви. З якими буквами поєднуєтьься буква „ве” верхнім з’єднанням? (запис буквосполучень: ва, во, ви, ви.) - Куди рухалась ваша рука, пишучи букву „ве”?
- Запишемо каліграфічно слова „вгору-вниз”
IV.  Актуалізація опорних знань учнів Вправа „Мікрофон”
- Чи будуть ці слова синонімами? Чому? То яка ж тема нашого уроку?
V. Повідомлення теми, завдань уроку. (Слайд 5)
Наше завдання на уроці:
- дізнатися, як називаються слова, протилежні за значенням; навіщо вони в мовленні;
- навчитися знаходити їх у реченні, тексті, самостійно добирати та вводити їх в речення.
Отож, свої ворота нам відчиняє країна слів. Протилежних за значенням.
Як називається ця країна? Спробуйте здогадатися.
                                                 тоАнмині
- Кожного з вас до себе запросили жителі цієї країни. Цих жителів дуже багато, і щоб ви не забули, як їх звати, вони записали вам свої імена.
(У дітей на грудях емблеми, на яких написані різні антоніми).   (Додаток Б)                                                           
   Вправа «Очікування»
Учні оголошують свої очікування від уроку, починаючи фразою: «Я очікую…»
VI. Сприйняття та усвідомлення учнями нового матеріалу.
1. Виконання вправи 129,ст.61.(Слайд 6)
(читають по реченню, виписують парами антоніми).
Мир-війна, будує-руйнує, вчений-неук. (біля дошки).
Незнайко-знайко, сидить-біжить, більше-менше.(коментовано)
Новий-старий (самостійно)
- Яке значення мають ці слова?
- Як вони називаються?
- Які слова називаються антонімами?
2. Виведення учнями правила. (Слайд 7)
Антоніми - це слова, протилежні за значенням.
- А зараз ми прочитаємо цікавий текс про одну із рослин. У вправі зустрінеться слово „барометр”. Чергові довідкового бюро повідомлять значення цього слова.
3. Повідомлення чергових довідкового бюро. (Слайд 8)
4. Виконання вправи 130.
 - Про яку рослину розповідається?
- Що нового ви дізналися?
- Як за допомогою неї можна передбачити погоду?
- Якщо захочете більше дізнатися про цю рослину, зверніться до енциклопедій, підручників.
- Перегляньте ще раз текст і знайдіть три пари антонімів. Поставте питання до пар антонімів і визначте, до якої частини мови вони належать?
Загорнулися - піднялися, донизу - догори, ясний- похмурий.
Що зробили? Куди? Який?
- Отже, антоніми можуть бути різними частинами мови, але в парі вони належать тільки до однієї.
- А зараз усно складіть речення.(Слайд 9 )
1 ряд  - з першою парою антонімів;
2 ряд  - з другою парою;
3 ряд  - з третьою парою
За схемою: ...................., а .........................         , аналогічно до речень з
попередньої вправи
- Як ви думаєте, навіщо антоніми в мовленні? (Вони допомагають зіставляти явища навколишньої дійсності).
5. Фізкультхвилинка( Слайд 10)
         Стомились, не можемо вже працювати.
          Будемо всі відпочивати.
         Руки вгору, руки вниз,
         Вліво - вправо подивись.
         Подивись на небо вгору,
        Очі вниз опусти додолу.
        Присядь низенько, підтягнись височенько.
        Очі закрий, помовчи, до 10 полічи.
        Очі відкрий, розкажи, як лічив.
         Тепер знову до праці, ти відпочив.
- Які антоніми допомогли вам виконати фізкультхвилинку?
VII. Закріплення та осмислення знань.
1. Робота в групах (Слайд 11)                                                                                              
    - - А зараз жителі країни просять вас допомогти їм знайти своїх братів. Тож проведемо гру „Знайди брата”. В кожного з вас на грудях є емблема. Вам потрібно у своїй групі знайти учня, на емблемі якого написане слово, яке буде антонімом до вашого. Це і означає, що ви знайшли брата. З братом ви сідаєте за одну парту. Завдання лідерів: прослідкувати, щоб кожен брат знайшов саме свого брата.
2. Перевірка виконання роботи в парах.
- Прошу братів - антонімів представитись. Будьте уважні, тому що ці антоніми стануть вам у пригоді під час виконання самостійної роботи.
        1 група.
Пройшла – прийшла. Пізня – рання. Осінь – весна.
        2 група
Відлетіли – прилетіли. Бліде – яскраве. Темна ніч - ясна ніч.
       3  група
Опало - з’явилося. Похмурий – ясний. Вологий – сухий.
3. Вибірковий диктант.
- А зараз жителі країни просять вас написати вибірковий диктант.
(на основі тексту вправи 131.  Один учень записує диктант на дошці).
4. Різнорівнева самостійна робота. (Слайд 12-14)Картки(Додаток В)
        
     - Чорна земля білий хліб родить.
     - Правда та кривда, що дорога пр крива.
    - Маленька крапля камінь великий руйнує.                                                                                                                               
     - Легко сказати, але важко зробити.
              Перешліть текст, замінивши виділені слова
              протилежними за значенням.
Повіває холодний вологий вітерець. Із-за горизонту
випливає непривітне сонце. Минула довга темна ніч.
Настав осінній похмурий ранок.
                                                                                 
       До поданих слів доберіть антоніми. З підібраними
 антонімами складіть текст. Пройшла, пізня, осінь,
 відлетіли, до вирію, з дерев, опало, холодно, сумно.
                                                                                                                 
5. Перевірка виконання самостійної роботи.
- Яке значення антонімів в мовленні?
- Настав час повертатись нам з країни антонімів. Давайте на згадку про себе посадимо в цій країні „антонімічний ліс”, попрацювавши для цього в парах „Обличчям до обличчя”.
6. Робота в парах „Обличчям до обличчя”.(Слайд 15)
    Завдання: кожній парі учнів серед запропонованих слів, які записані на малюнках дерев, знайти антоніми, розмістити їх на дошці, проговоривши пари антонімів.(Додаток Д)
        1 група 
                                      Радість – смуток
                                      Сміх – сльози
                                      Щастя - горе                 
       2  група

                                       Достаток - злидні
                                      Сонце - місяць
                                     Земля - небо

       3  група
                                         Весна - осінь
                                        Добрий - злий
                                      Високий - низький
- А у вас на згадку хай залишиться: радість і сміх; щастя і достаток. І хай ніколи не приходить смуток, сльози, горе, злидні.
VIII. Підсумок уроку.Рефлексія.
-Чи справдились ваші очікування?
- Яку тему ми вивчали?
- Які слова називаються антонімами?
- Для чого вони в мовленні?
- Що сподобалось найбільше?
- Що виконувати було найважче?
IX. Повідомлення домашнього завдання.(Слайд 16)
              
 

Немає коментарів:

Дописати коментар